“de combinatie van wat meer tijd voor mijzelf en mijn gezin maakte dat ik scherper was als ik wel aan het werk was. mijn concentratievermogen en mijn plezier in het werk nam toe. ik voel mij nu gezonder en gelukkiger”

 

 

“door de begeleiding van sportvierentwintig in combinatie met de pilot merk ik dat ik beter in mijn vel zit en meer ruimte voel om even te wandelen. soms ga ik zelfs even zwemmen, als ik terug kom kan ik er weer even lekker tegenaan. de 6=8 filosofie maakt dat ik betere resultaten lever. mijn collega’s beginnen ook te snappen dat die aanwezigheid niet zoveel zegt, maar dat was nu eenmaal hoe het werkte”

 

“na 6 weken wilde ik voor de zekerheid nog 6 weken extra begeleiding. ik wilde het in mijn systeem krijgen. het sporten verdween naar de achtergrond. nu is het weer een gewoonte waar ik veel waarde aan hecht. ik krijg thuis te horen dat ik meer geduld heb en meer initiatief neem. ik ben zoveel relaxter en gelukkiger. mijn kinderen geven aan dat ik een leukere vader ben en op het werk loopt alles ook veel beter”

sportvierentwintig

na een lange dag op het werk kom je thuis, naast het werk staat er nog voldoende op de planning. aan het eind van de week vallen de oogjes al vroeg dicht. sporten schiet er gedurende de week dan als eerste bij in. dat is wat we vaak zien.

het gros heeft er misschien wel de fysieke tijd voor, maar niet altijd de motivatie meer voor. juist dat pakken we samen aan. onderdeel van de pilot van sportvierentwintig is een kortere werkdag (met meer autonomie).

sporten & mentale gezondheid

veel mensen hebben het sporten op een laag pitje gezet. dat is jammer, want alhoewel je het sporten misschien niet fysiek direct nodig hebt is het voor je mentale gezondheid een des te groter gemis. het hoofd is weer even lekker leeg en je kan er weer tegenaan. dat is wat de meeste mensen ook aangeven na het sporten.

motivatie

bij sportvierentwintig helpen we mensen om de motivatie weer terug te vinden. waarbij we de inzet van werkgevers vragen om ervoor te zorgen dat hier ook de fysieke en mentale ruimte voor ontstaat. wat dat is vaak het probleem. ondersteund door de zelfdeterminatie theorie.

de wetenschap

de neuropsychologie toont aan dat door een lange dag (en relatief weinig bewegen) je frontale lob kleiner is geworden. dat is nu net de plek waar je creativiteit, je empathische vermogen maar ook je motivatie wordt bepaald. met als resultaat dat je op de bank ploft (ook lekker), maar inspiratie om nog wat te gaan doen is beperkt. dat kan anders!

positieve gezondheid & vitaliteit

gezonde en gelukkige medewerkers zijn nu eenmaal minder vaak ziek en presteren beter. investeren in vitaliteit loont voor werkgever en voor de medewerker. vraag de werkgever om hier gedurende deze tijd aan bij te dragen. zo maken we de werkweek structureel duurzamer & beter.

programma’s

maak gebruik van onze 6 of 12 weken programma. wil je liever een strippenkaart? voor meer informatie bekijk de voorwaarden en schrijf je in. heb je een speciaal doel dan helpen we je erbij van groot tot klein het maakt niet uit. sommige mensen hebben een uitdaging nodig andere doen het geheel op intrinsieke motivatie. het belangrijkste is het gevoel dat je krijgt weer lekker in je vel te zitten. sporten is dan wellicht het beste medicijn tegen de drukte van de dag.